Joosep Vimm: Michelini tärnid meie restoranidele meelitavad siia ka välismaised investorid

digiTallinn

Michelini tärni said NOA Chef’s Hall ja 180° by Matthias Diether, kusjuures mõlemad asuvad Tallinnas ja mere ääres. Restoranigiidis said 31 suurepärast toidukohta erinevatel tasemetel mainitud. Michelin on hakanud lisaks eraldi välja tooma jätkusuutlikku toidukultuuri ning kaks Eesti restorani said ka rohelise tärni – Tallinna restoran Fotografiska on üks neist.

See on uhke hinne meie toidukultuurile, professionaalsetele kokkadele ja restoranipidajatele. Need auhinnad pole aga mitte ainult tunnustus headele restoranidele ja kokkadele, vaid aitavad kaasa strateegilisele suunale turismis, kus rõhk on kvaliteedil, mitte kvantiteedil, kuna tulevik on kultuuri- ja roheturismi päralt.

Kultuuriturism, sealhulgas põnevad kultuuri- ja spordisündmused ja ka toiduelamused, meelitavad meile külla inimesi, kes muidu võib-olla Eestisse ei jõuakski. See on tänapäeva maailmas iseenesest mõistetav. Utreeritult saab ju igaüks internetist Eiffeli tornist sadat erinevat videot vaadata, aga selleks, et kogeda head õhtusööki või kontserti, tuleb kohapeale reisida. Inimesed valivad sihtkohti üha enam mitmekesiste tegevuste, mitte pelgalt vaatamisväärsuste põhjal.

Kvaliteetsed restoranid, aga ka muuseumid ja miks ka mitte ööklubid on kõik osa tervikpaketist, mis väliskülalisi Eestit ja Tallinna sihtkohana armastama panevad. Aitäh kõigile külalislahkussektori tegijatele, kes toimetavad iga päev selle nimel, et külalistele pakkuda ainulaadseid ja meeldejäävaid kogemusi. Suurt tänu on väärt ka riigi turismiarenduskeskuse inimesed, kes aitasid meie restoranidel Michelini kaardile jõuda.

Seetõttu on Michelini tärnid ja äramainimised kasulikud kahes mõõtmes. Väliskülaliste siia meelitamise kõrval saab ka kohalik minna maailmatasemel kõrgelt hinnatud restoranidesse üle terve Eesti. Oluline on seejuures ära märkida, et 31 Michelini teejuhis välja toodud söögikoha seas ei ole vaid kallid restoranid – sealt leiab ka rahakotisõbralikumaid hea hinna ja kvaliteedi suhtega valikuid. Lõpuks võidavad nii ka kohalikud ettevõtjad ja inimesed. Iga läbimõeldud kontseptsiooniga ja kõrge kvaliteediga kogemuse pakkumine puhub kohta elu sisse.

Vähem tähtis ei ole ka kuuldused, et välismaiste äriringkondade seas on hakanud levima jutud, et kui Tallinn ja Eesti on juba Michelini giidi jõudnud, tasub kaaluda siia oma äri tegema tulla. Loodan, et jutud vastavad tõele ja ehk vaatabki nüüd lisaks turistile ka mõni uus investor meie poole veelgi julgema pilguga.