Sotsiaaldemokraadid viivad roheliste ühistranspordikriisi lahendamise ettepanekud Tallinna eelarvesse

Kirill KlausTallinn

Sotsiaaldemokraadid toetavad kõigiti Erakond Eestimaa Rohelised ettepanekuid Tallinna ühistranspordikriisi lahendamiseks ning teevad linnavolikogus ametlikult ettepaneku roheliste soovitud viisil linnaeelarves ühistranspordile eraldatud vahendite suurendamiseks ebavajalike kulutuste vähendamise arvelt. Samuti nõustuvad sotsiaaldemokraadid roheliste nõudmisega, et Tallinna Ühistranspordi AS juhtimine tuleb muuta apoliitiliseks ning viia läbi aus konkurss selle juhataja ametikohale.

Sotsiaaldemokraatliku erakonna fraktsiooniga liitunud Raimond Kaljulaidi sõnul on sotsiaaldemokraadid roheliste ühel meelel, et Tallinna ühistranspordi kvaliteet vajab olulist arenguhüpet ning liinivõrk korrastamist.

„Jagame rohelistega muret pealinna ühistranspordi osas. Tänase rahastamismahu juures ei ole linnavalitsus suutnud lõpuni mugavat ja efektiivset liiklemisalternatiivi luua, kasutajate osakaal väheneb, juhte napib, juhtide palgad on madalad. Parema elukeskkonna nimel peab linn leidma täiendavaid vahendeid ühistranspordile,” ütles Kaljulaid.

Sotsiaaldemokraadid on kindlad, et tallinlased toetavad ettepanekut vähendada kulusid näiteks Tallinna Televisioonile, mis neelab linnaeelarvest endiselt miljoneid väga palju raha, kuigi väidetavalt pandi telekanal sel sügisel kinni.

„Põhja-Tallinna linnaosavanemaks saades vähendasime kogukonnaga kokkuleppel linnaosa ürituste eelarvet ning see võeti linlaste seas hästi vastu. Olen kindel, et ka täna oleksid kõigi kaheksa linnaosa elanikud nõus loobuma ühekordsetest üritustest, kui selle eest saab aastaringselt paremat ühistransporditeenust. Roheliste ettepanek annaks üle 4 miljoni euro lisaraha liiniveole ning see oleks oluline samm rohelisema pealinna poole,” lisas Kaljulaid.

Tallinna linna 2020. aasta eelarve eelnõus on liinivedudeks ette nähtud pisut alla 77 miljoni euro. Ebavajalike kulutuste kärpimise teel 4 miljoni euro suunamine pealinna ühistranspordi paremaks toimimiseks suurendaks selle olulise teenuse eelarvet üle 5%. Viimasel neljal aastal on Tallinna ühistranspordi sõitjate arv langustrendis olnud.