Rattalinn Tallinn

Tallinn jalgratastub!

Tallinna rattaliikluse ja -taristu kiire arendamise fookuses hoidmine on olnud üks sotsiaaldemokraatide suurtest fookustest pealinna linnajuhtimise juures.

Tallinna rattaliikluse ja -taristu kiire arendamise fookuses hoidmine on olnud üks sotsiaaldemokraatide suurtest fookustest pealinna linnajuhtimise juures. Nii keskkonnahoiu kui ka mõnusa linnaruumi loomiseks on vaja pealinna väga autokeskset liikuvust muuta ning eelnevast johtuvast oleme möödunud kuude jooksul kõvasti pingutanud, et idee rattasõbralikust linnast ka reaalsuseks vormuks.

Meie loodud „Rattaga kooli“ toetusmeetmega hakkab linn maksma kuni sajaeurost jalgratta ostutoetust kõigile 10-15-aastastele Tallinna noortele, kes on sel aastal teinud endale jalgratturi juhiload. Lisaeelarvega loodi eraldi rattamajatoetus korteriühistutele, kuna paljud inimesed toovad just turvalise hoidla puudumise põhjuseks, miks rattaga igapäevaselt sõita ei saa. Lähiajal hakatakse paigaldama hulgaliselt uusi rattaparklaid (muuhulgas linna kultuuriasutuste ette, kuhu tuleb esimese ringiga umbes 100 rattahoidjat 40 erinevas asukohas). Järgemööda korrastatakse kooliümbrused, et õpilastel oleks turvaline iseseisvalt ka rattaga koolis käia. Esimesena algavad tööd kooliümbrustes Nõmmel Kivimäe tänaval, Mustamäel Arte gümnaasiumi juurdepääsuteedel ja Pirital Bornhöhe teel.

Juuli keskpaigast alates katsetatakse suuremat liiklusmuudatust jalgrataste kasuks Toompuiesteel ja Rannamäe teel. Toompuiesteel joonitakse mõlemas suunas välja normaallaiuses ühesuunalised rattarajad ja muutub mootorsõidukite sõiduradade arv, eraldatud rattarajad tagavad turvalisema liiklemise kõigile liiklejatele. Samal ajal vähendame mitmetel südalinna, Põhja-Tallinna ja Nõmme teedel suurimat lubatud sõidukiirust piirini 40 km/h. Suurtest tervikrekonstrueerimistest, kus rattaliiklus täiesti uue kvaliteedi saab, algavad lähiajal tööd Pronksi, Jõe ja Vana-Kalamaja tänavatel.

Punaste rattaradade vigades tehakse korrektuure. Kesklinna rattaradade punast märgistust teekattel värskendatakse edaspidi eelkõige ohtlikumates kohtades, nagu ristmikud, ühistranspordipeatused ning sisse- ja väljasõidud.

Samal ajal käib töö suuremate bussipeatuste ümbruste ja ristmikega, mis muudetakse ratturitele ohutumaks. Parendused on kavas ühissõidukipeatustes Kaarli puiesteel, Mere puiesteel, Tõnismäel ja Tallinna Ülikooli peahoone ees ja samuti Gonsiori tänaval Fr. Kuhlbarsi, Laulupeo ja Vesivärava tänavate ristmike piirkonnas, Majaka ja Lasnamäe tänavate ristmikul ning Tuukri ja Petrooleumi tänava ristmikul.

Jätkame ka rattaradade füüsilist eraldamist teistest sõiduradadest füüsiliste tõkete abil, kus võtame seni kasutatud postide kõrval kasutusele ka madalad liiklusradade eraldajad.

Loomulikult ei piirdu linnaruumi arendamine rattataristuga, kuigi tõepoolest on esiotsa see olnud peamine fookus.

Töö jätkub ja Tallinn jalgratastub!

Jälgi meie tegemisi ka Facebookis ja Instagramis.